وصایاى سیدالشهدا به برادرش محمد حنفیه‏

امام (علیه السلام) هنگام حرکت از مدینه، وصیت نامه‏اى نوشت و در آن این چنین مرقوم داشت:

بسم الله الرحمن الرحیم این وصیت حسین بن على است به برادرش محمد بن حنفیه: حسین گواهى مى‏دهد به وحدانیت و یگانگى خدا، گواهى مى‏دهد که: براى خدا شریک و انبازى نیست، و گواهى مى‏دهد که محمد (صلى الله علیه و آله و سلم) بنده و فرستاده او است که حق یعنى اسلام را از سوى خدا آورده است، و شهادت مى‏دهد که بهشت و جهنم حق است و روز جزا بدون شک و تردید خواهد آمد و خداوند در آن روز، همه مردگان را زنده خواهد نمود. من نه از روى خودخواهى و سرپیچى از حق، و یا براى فساد و ستمگرى از مدینه خارج مى‏شوم، بلکه هدف من از این سفر، امر به معروف و نهى از منکر، و اصلاح مفاسد امت جدم محمد (صلى الله علیه و آله و سلم) است که مى‏خواهم سنت جدم محمد (صلى الله علیه و آله و سلم) و سیره پدرم على بن ابیطالب را احیاء کنم، بنابراین هر کس این حقیقت را از من بپذیرید و از من پیروى کند در واقع راه خدا را که برترین است پذیرفته است، و هر کس از من قبول نکند من بر این عقیده پایدارى خواهم کرد تا خدا میان من و این قوم داورى کند که او بهترین داوران است.

اى بردار! این است وصیت من به تو، البته توفیق امور به دست خدا است، بر او توکل مى‏کنم و برگشتم به سوى او است والسلام علیک و على من اتبع الهدى و لا قوه الا بالله العلى العظیم.

سپس نامه را با مهر خود ممهور ساخت و آنرا در هم پیچید و به برادرش محمد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد